Współpraca z firmą doradztwa personalnego

Zlecanie procesów rekrutacyjnych profesjonalnym firmom zewnętrznym jest coraz bardziej powszechne i stale zyskuje na popularności.Zadanie firmy doradztwa personalnego polaga na wytypowaniu kandydata, który doskonale sprawdzi się na określonym stanowisku pracy i wpisze sie w kulturę organizacyjną firmy.

Sprawdź, jak wygląda współpraca z firmą doradztwa personalnego na poszczególnych etapach rekrutacji.

Pierwsze spotkanie z konsultantem


Pierwsze spotkanie konsultanta i kandydata ma na celu dokładne określenie profilu zawodowego osoby poszukującej pracy, omówienie doświadczeń zawodowych i planów związanych z rozwojem kariery. Konsultanci prowadzący rekrutację posiadają szeroką wiedzę dot. branży, dla której rekrutują, firm, z którymi współpracują. Podczas rozmowy kandydat może liczyć więc na rzetelne informacje na temat oczekiwań potencjalnego pracodawcy. Dodatkowe informacje to szansa na lepsze przygotowanie się do kolejnego etapu rekrutacji, lepsze przygotowanie to większa szansa na pracę.

Dane kandydatów przesyłających swoje CV konsultantom Cpl Jobs zostają automatycznie umieszczone w bazie danych Cpl, dzięki temu nawet w przypadku niepowodzenia w aktualnym procesie, kandydat będzie brany pod uwagę przy innych, gdy poszukiwane będą osoby o zbliżonym profilu zawodowym. Wówczas konsultant sam poinformuje go o ofercie pracy i zaproponuje przesłanie jego CV firmie poszukującej pracowników.

Informacje o kandydacie nigdy nie są wysyłane osobom trzecim bez jego zgody.

Współpraca z konsultantem podczas trwania procesu rekrutacyjnego


Zaletą współpracy z agencją rekrutacyjną jest dostęp do szerokiej wiedzy na temat branży, którą zajmuje się konsultant. Doświadczeni rekruterzy Cpl Jobs specjalizują się w realizacji projektów dla określonych sektorów rynku, dlatego zawsze możesz liczyć na rzetelne informacje na temat aktualnych trendów w rekrutacji i wymagań stawianych potencjalnym pracownikom. Współpracując z konsultantem Cpl Jobs masz pewność, że w procesie rekrutacyjnym będziesz reprezentowany przez specjalistę dobrze znającego rynek i firmę, dla której poszukuje specjalistów.

Konsultant zajmujący się rekrutacją będzie też Twoim pośrednikiem w kontaktach z firmą – poinformuje Cię o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji i o jej ostatecznym wyniku.